2009-04-25

Byt synvinkel och se sanningen.

Som ni har märkt är jag inte en flitig bloggare. Jag tar dessutom förgivet att om ni har hittat hit har ni redan läst det mesta i ämnet och framförallt inte är främmande från att självständigt söka på nätet. Därav min lathet i att länka till allt möjligt. Om ni ogillar detta, så skriv en kommentar.

När jag funderar över saker och ting så har jag en vana (ovana) att i mitt huvud vända på saker och ting och se hur jag reagerar. Det är en nyttig övning och kan leda till ja-ha, a-ha och ibland en aaaah upplevelse. Låt oss tillsammans göra en sån övning.

Låt oss ta diskussionen om jäv i The Pirate Bay målet. Tänk er att Tomas Norström har en tvillingbror: Willie Norström. Dessa tvillingbröder har samma utbildning, samma typ av jobb och är lika på alla sätt utom en: Willie är medlem av Piratbyrån. Tänk er nu att att av en slump var det Willie som fick TPB-målet och att konsekvensen blev att vännerna från TPB blev friade.

Blunda nu och föreställ er indignationsprotesterna från antipiratbyrån. Vissa av er som är mer fantasifullt lagda kanske kan höra falsettröster, tordönsvrål osv från de inblandade.
Skulle ni bli förvånade om de protesterade?

Så där. Om Ni är säkra på att antipiratbyrån och deras vänner skulle protestera, så kan ni också vara säker på att även Tomas Norström är jävig.

Inga kommentarer:

 
Creeper
Rösta på Piratpartiet till EU-parlamentet